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복부비만 해소할 수 있습니다

You Can Get Rid of

Abdominal Obesity

' 허리띠를 비집고 나온 뱃살만이라도 해소 할 수 있다면... '

팔다리는 가는데 허리와 배 주위에 집중적으로 체지방이 쌓이는 것을 복부비만이라고 합니다.

If only you could lose the fat that pokes out of your pants...

Abdominal obesity is body fat that is intensively accumulated around the waist and the abdomen area while arms and legs are thin. 

복부 비만의 원인은?

What Causes

Abdominal Obesity?

복부 비만의 원인은 불규칙한 식사와 음주, 흡연 그리고 운동부족입니다. 복부비만은 당뇨병, 고혈압, 고지혈증, 동맥경화, 뇌졸증, 심장병과 같은 생활습관병의 직간접적인 원인이 되기 때문에 몸무게로 나타나는 일반적인 비만보다 훨씬 위험한 면이 있습니다.

Irregular meals, drinking, smoking and insufficient exercise are main causes of abdominal obesity.

Abdominal obesity can directly and indirectly cause lifestyle-related diseases such as diabetes, hyperlipidemia, arteriosclerosis, apoplexy, and heart disease. It is even more dangerous than general obesity.

그럼 얼마나 뱃살이 나오면 복부 비만으로 봐야 할까요?

How do you know if someone has

Abdominal Obesity?

비만클리닉 전문가분들에 따르면 남자는 허리둘레 90 cm (35인치)이상, 여자는 80 cm(31인치)이상이면 복부 비만으로 판정합니다.

According to obesity clinic professionals, men with waist more than 90cm(35 inches) and women with 80cm (31 inches) are judged to have abdominal obesity.

복부 비만의 종류에는 ?

What are the main types of abdominal obesity?

복부비만에는 '내장지방형'과 '피하지방형'이 있습니다. 

남자는 내장에 지방이 축적되는 경우가 많고 여자는 둔부등에 피하지방이 축적돼 서양배 모양의 체형을 갖는게 특징입니다. 

심혈관 질환의 위험도는 피하지방보다는 내장지방과 연관성이 높다는 전문가들의 조언입니다.  복부비만을 방지하기 위해서는 몇가지 따라야할 생활수칙이 있습니다. 무엇보다 항상 정해진 시간에 정해진 양을 천천히 먹는 것이 중요합니다. 

폭식이나 과식은 북부비만으로 가는 지름길입니다.

“Visceral fat” and “hypodermic fat” are two main styles of abdominal obesity. Men tend to have fat accumulated in the viscera. Women are likely to have hypodermic fat accumulated around the hips, resulting in a figure like the Western pear.

Experts say the risk of cardiovascular disease is greater with visceral fat rather than hyperdermic fat. There are several living rules to follow to prevent abdominal obesity.

It is important to always slowly eat the same amount of food around the same time. Binge eating and overeating are the key causes to a fat abdomen.

복부 비만 해소를 위해 어떻게 

해야 할까요?

What can we do for Abdomenal Obesity?

복부비만을 해소하는 운동으로는 여러 가지가 있지만, 헬스후프 운동은 가장 으뜸이 된다고 할 수 있습니다. 매일 20분이상 30분~1시간 헬스후프 운동을 하면 복부비만 해소는 물론 균형잡힌 탄력성이있는 매력적인 몸매를 경험할실 수 있습니다. 또 운동시에 춤을 추면서 팔다리와 모든 비만부위를 움직임을 통하여 자유롭게 체형을 만들어 낼 수 있는 가장 효과적인 운동임을 경험하시게 될 것입니다.

Among many exercises to address such physical problems, HealthHoop can be regarded as most effective. If you train yourself with HealthHoop for 30 minutes to 1 hour everyday, you would soon have a more balanced, toned, and attractive body without any abdominal obesity. Moving all parts of your body while dancing during your workout exercise will be most effective in making your ideal body figure.